środa, 23 października 2013

Biokominek - ładnie czy praktycznie?






Myśl zasiana przez siostrę: sprawdź co to są biokominki!!! Otóż jest to forma kominka opalanego płynnym lub żelowym paliwem na bazie alkoholu, które (przeważnie etylowego) spala się nie wytwarzając dymu, ani zapachu. Dodatkowo w biokominku po wypaleniu miarki płynu lub żelu w palenisku nie pozostaje popiół. Niektórzy mogą uznać to za atut. Główną cechą biokominków, wynikającą ze stosowania bezdymnego paliwa na bazie alkoholu jest to, że nie wymagają one instalacji kominowej. Ciepło powstałe w procesie spalania nie wydostaje się przez komin, lecz pozostaje w pomieszczeniu. Brak instalacji kominowej, to również cecha umożliwiająca łatwe przemieszczanie biokominka.




 Redaktorzy magazynu LOVTER donoszą, że nie jest to tylko element dekoracyjny który ma imitować kominek, ale przy odpowiednim paliwie jest to również i urządzenie grzewcze. Podają konkretne parametry więc zainteresowanych odsyłam do artykułu na stronie magazynu. Jak widać powyżej i poniżej projekty biokominków mogą być bardzo nowoczesne albo bardziej tradycyjne w wyglądzie. Pytanie,czy instalować? Czy wystarczy nam widok ognia, czy nie zabraknie właśnie "zapachu" dymu ;)?






 Ech, jak zwykle jest to indywidualne, choć "małe ognisko" w zimowy wieczór na pewno doda atmosfery każdej przestrzeni, tej małej i tej większej.

1 komentarz:

  1. Cenne porady. Ja po prostu skonsultowałem się z firmą https://ignif.com/, wykonawcami mojego kominka. Wszystko idealnie i prosto wytłumaczyli, więc w sumie montaż kominka udało mi się wykonać samemu. Ale porady zawarte na tej stronie też mi pomogły, więc nareszcie mogę się cieszyć ciepłem!

    OdpowiedzUsuń